Pliante

Pliante

Tiparire pliante

Pentru realizarea de  pliante in tipografie se recomanda hartie de grosime intre 115-150 g/mp (dublu cretat mat sau lucios).

Finisare pliante

Dupa tiparire, operatiunea standard de finisare a pliantelor este faltuirea, care se executa cu  o masina de faltuit. Pentru hartie de 150 gr/mp sau mai groasa, se recomanda operatiunea de biguire, in caz contrar, tiparul poate fi deteriorat aparand mici “crapaturi”. Biguirea este mai costisitoare, fiind necesara o masina de biguit, pentru a imbunatati  calitatea acestor pliante.

Biguirea si faltuirea sunt procese automate de indoire a hartiei. Masina de biguit preseaza bigul (urma dupa care se indoaie pliantul) pentru a elimina aparitia defectelor (deteriorarea hartiei sau a cernelei) si a crapaturilor.

Formate uzuale pliante

  • – A4 pliat in 3 la format finit 21×10 cm
  • – A4 pliat in 2 la format finit 21×15 cm
  • – A3 pliat in 2 la format finit 21×30 cm

Promovarea prin pliante

Pliantele reprezinta un mijloc de promovare ce necesita cheltuieli reduse, la fel ca si promotionalele tip mape. Anual, o familie primeste aproximativ 35 de pliante publicitare. Media europeana, in ceea ce priveste numarul de pliante publicitare primite de o familie, este de aproximativ 700 de pliante.

Ponderea cea mai ridicata in ceea ce priveste promovarea prin intermediul pliantelor este reprezentata de companiile de retail, ce organizeaza campanii de distributie a brosurilor. Avantajele unei asemenea campanii provin din costurile reduse in comparatie cu costurile altor campanii de promovare (media, online).

Un alt tip de promovare prin pliante este reprezentat de “letterbox marketing”, adica transmiterea pliantelor prin intermediul cutiilor postale.

Conform unui studiu paneuropean ELMA, 69% dintre consumatori citesc pliante de retail. In Europa centrala si de vest, o parte importanta a bugetelor de promovare este alocata cheltuielilor de promovare prin intermediul pliantelor.